miércoles, 2 de noviembre de 2016

El Curículum i la LOMCE





Una vegada llegides les diverses lectures, ens hem adonat que no es pot parlar d'educació sense parlar de currículum, ja que hem vist que és necessari tenir ben clar com, quan i què avaluem, els continguts que hem d'ensenyar i la metodologia que emprarem.

En la nostra opinió, en la societat d'avui dia existeixen molts prejudicis socials que ens influeixen sense donar-nos compte. Per tant, dins l'aula hem de ser conscients que podem transmetre aquests prejudicis sense voler segons el que diem o fem; parlem doncs de curriculum ocult.

El model educatiu que nosaltres hem viscut es basava en un currículum caracteritzat únicament pel llibre de text, el qual havíem de seguir de principi a final. Segons la nostra experiència considerem que no és la millor forma d'aprenentatge. En contraposició, considerem que el currículum ha d'estar contínuament actualitzant-se, introduint noves eines i recursos. A més, hem reflexionat sobre la importància d'acceptar que no tots som iguals, per tant, el currículum ha de ser flexible i ser capaç d'adaptar-se a les diferents característiques dels alumnes.

Abans de començar a estudiar aquesta carrera ja havíem sentit parlar de la LOMCE
 i notàvem com molta gent estava en contra. Ara entenem aquesta oposició perquè aquesta llei no ajuda al progrés de l'educació sinó que sembla que ens porta anys enrere. Perquè s'assembla molt a la manera en la qual estudiaven els nostres avis. D'aquesta manera ens situem davant un canvi que empitjora el sistema aplicat per la LOE.

Un dels canvis de la LOMCE és la divisió d'assignatures en tres blocs: troncals, específiques i de lliure configuració autonòmica. Aquesta separació no ens sembla bé perquè insinua que hi ha assignatures més importants que altres. Pensem que totes haurien de ser iguals perquè estem a favor de la teoria d'intel·ligències múltiples. És a dir, és igual de necessari desenvolupar la intel·ligència musical que la intel·ligència logico-matemàtica.


Tenint en compte tots aquests aspectes, com a futurs mestres, volem impartir un currículum correcte, com el que hem descrit.


Aqui us deixem un video que parla d'alguns canvis que ha introduït la LOMCE:


No hay comentarios:

Publicar un comentario